Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
top of page
תמונת הסופר/תאורנה גולדמן

מה זה בעצם NFT ?

עודכן: 6 בפבר׳ 2022

מדובר בסוג של מטבע דיגיטאלי ייחודי שאינו בר חליפין. לדוגמא, ביטקויין ניתן להחלפה עם ביטוקיין אחר. מטבע NFT לא ניתן להחליף באותה הצורה.


כסף פיזי ומטבעות קריפטוגרפיים הם "ברי חליפין", כלומר ניתן לסחור בהם או להחליף ביניהם. הם גם שווים בערכם - דולר אחד תמיד שווה דולר אחר; ביטקוין אחד תמיד שווה לביטקוין אחר. אפשרות החליפין של קריפטו הופכת אותו לאמצעי מהימן לביצוע עסקאות בבלוקצ'יין. אבל NFTs הם שונים; לכל אחד מהם יש חתימה דיגיטלית שלא מאפשרת החלפת NFTs בעבור או שווה אחת לשניה (ולכן, בלתי ניתנת לשינוי).


מדובר למעשה בחלקי תוכן דיגיטאלי המקושרים לבלוקצ'יין, שהוא מסד הנתונים הדיגיאטלי העומד בבסיס מטבעות קריפטוגרפיים כגון ביטקוין ואתריום.


זו יכולה להיות יצירת אמנות מכל סוג: קובץ מוזיקה, ציור, קובץ אנימציה וכו'. היצירה מתקדדת בבלוקצ'יין ומקבלת מספר סידורי אחר שהוא המזהה החד-חד-ערכי שלה, ואז אפשר להתחיל.


לכאורה – עוד צורה של מטבע דיגיטאלי. תשאלו אם NFTs שווים את הכסף? כמה מומחים אומרים שמדובר בבועה שעומדת להתפוצץ, כמו שיגעון הדוטקום או Beanie Babies. אחרים מאמינים ש-NFTs כאן כדי להישאר, ושהמסחר ביצירות NFT ישנה את צורת ההשקעות לנצח.


למרות שהם קיימים מאז 2014, NFTs זוכים לשמצה כעת מכיוון שהם הופכים להיות דרך פופולרית יותר ויותר לקנות ולמכור יצירות אמנות דיגיטליות. 174 מיליון דולר הוצאו על NFTs מאז נובמבר 2017.


האמן הדיגיטלי המפורסם מייק וינקלמן, הידוע יותר בכינוי "ביפל" יצר קומפוזיציה של 5,000 ציורים יומיים כדי ליצור אולי את ה-NFT המפורסם ביותר של הרגע, "EVERYDAYS: The First 5000 Days", שנמכר בכריסטי'ס בשיא- שובר 69.3 מיליון דולר.


ככלל, כל אחד יכול להציג את התמונות הבודדות - או אפילו את כל הקולאז' של התמונות באינטרנט בחינם. אז למה אנשים מוכנים להוציא מיליונים על משהו שהם יכולים בקלות לצלם מסך או להוריד? התשובה היא מכיוון ש-NFT מאפשר לקונה להחזיק בפריט המקורי. לא רק זה, הוא מכיל אימות מובנה, המשמש כהוכחה לבעלות. אספנים מעריכים את "זכויות ההתרברבות הדיגיטליות" כמעט יותר מהפריט עצמו, ואולי זה כל הסיפור.



מטרת המאמר היא לחלוק מידע והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי.

ליצירת קשר: עו”ד אורנה שמש-גולדמן 054-2103152

24 צפיות0 תגובות

Σχόλια


bottom of page