Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility איחור במסירת דירה מקבלן – המלצות | אורנה גולדמן עורכת דין
top of page
  • תמונת הסופר/תאורנה גולדמן

איחור במסירת דירה מקבלן – המלצות

רוצים לנסות ולהימנע מעוגמת נפש מיותרת מול הקבלן/יזם הנדל"ן ? הנה נושאים שכדאי לשים לב אליהם :


1. להתייחס בהסכם המכר לנושא דחיית המסירה עקב Force majeure ' - כוח עליון. במשפט הישראלי קובעת עילת החוק כי במקרים בהם הופר החוזה כתוצאה מנסיבות שלא ניתן לצפותן או למנען, אזי הצד המפר לא יהא חייב בפיצויים כלפי הצד השני (ולצורך העניין הצד הזכאי לא יהיה חייב באכיפת חוזה על פי חוק החוזים תרופות.


2. להגדיר בהסכם המכר מועד מסירה - תאריך ספציפי. ממנו ייגזרו 60 ימי הגרייס לקבלן. יש להימנע מציון מועדים תיאורטיים כמו "70 יום מביצוע פעולה מסוימת" או "מסיום שלב מסוים", העלולים לגרום למחלוקות.


3. לוודא שיש בהסכם המכר סעיף לפיו הדירה תימסר כשהיא "ראויה למגורים". נשאלת השאלה מה ז"א "ראויה למגורים" ? על כך בהרחבה במאמר נפרד.


4. לוודא שיש בהסכם המכר סעיף לפיו הדירה תימסר לאחר קבלת טופס 4. נשאלת השאלה האם הרוכשים זכאים לפיצוי גם אם נכנסו לדירה לפני קבלת טופס 4. התשובה היא שכן, הרוכשים זכאים לפיצוי גם במקרה זה.


5. להתייחס בהסכם המכר לנושא של שינויים בדירה. שינויים בדירה לבקשת המוכרים לא בהכרח יצדיקו איחור במסירת הדירה מצד הקבלן.


6. לתעד כל נזק וכל הוצאה שנגרמים לכם עקב איחור במסירת הדירה מהקבלן, ולשמור את ההתכתבויות/השיחות שלכם עם הקבלן/מי מטעמו למקרה שחלילה יהיו סיבוכים.


7. במועד מסירת הדירה, ולפני החתימה על "פרוטוקול המסירה" - לבדוק את הדירה באמצעות אנשי מקצוע, דהיינו לעשות בדק בית לדירה חדשה מקבלן. ישנן חברות רבות אשר מציעות את השירות. אמנם השירות לא זול ומעמיס עליכם הוצאה נוספת, אבל הגעתם עד הלום, ועם כל הקושי – כדאי מאוד לא לפסוח על ההוצאה הזאת. בדירות חדשות רבות עשויים להתגלות ליקויים משמעותיים כגון רטיבות, סדקים, ליקויים בריצוף, ועוד.


מטרת המאמר היא לחלוק מידע והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי.

ליצירת קשר: עו”ד אורנה שמש-גולדמן 054-2103152

איחור במסירת דירה - עמדת ממונה חוק המכר במשרד השיכון
.pdf
Download PDF • 149KB

בקשה לקבלת פיצוי בגין איחור במסירת דירה לרוכש - המועצה הישראלית לצרכנות
.docx
Download DOCX • 30KB

6 צפיות0 תגובות
bottom of page