Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility 4 חודשי איחור במסירת דירה בגלל הקורונה לא יקנו לרוכש הדירה פיצוי מהקבלן
top of page
  • תמונת הסופר/תאורנה גולדמן

4 חודשי איחור במסירת דירה בגלל הקורונה לא יקנו לרוכש הדירה פיצוי מהקבלן

בפסק דין ת"ק 29214-05-21 בר אל נ' אזורים בנין (1965) בע"מ אשר נדון בבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב וניתן ביום 18 לאוקטובר, 2021, נקבע כי 4 חודשי איחור במסירת דירה בגלל הקורונה לא יקנו לרוכש הדירה, פיצויים מחברת הבנייה.


רוכש דירה של חברת אזורים במבשרת ציון טען כי הוא זכאי לפיצוי בשל איחור של 110 יום במסירה. לטענתו, לא ניתן לייחס את העיכוב למגיפת הקורונה, מאחר שענף הבנייה הוחרג מהמגבלות שהוטלו בגינה.


בניגוד לרוח הפסיקות הקודמות מיום תחילת הקורונה, ובניגוד לעמדת הממונה על חוק המכר במשרד השיכון, ביהמ"ש קבע כי אכן הקורונה גרמה לעיכובים בפרויקט, וכי האיחור הוא סביר.


עוד קבע ביה"מ כי בהתאם למסמך של משרד המשפטים, משבר הקורונה תרם לאיחורים במסירת דירות של חודשיים עד שלושה חודשים.


השופטת ציינה כי בהמלצות של משרד המשפטים יש להעיד על האופן בו יש לפרש עיכוב סביר בגינו ניתן לעכב את מסירת הדירה. לדבריה, הקביעה שלפיה מסירת הדירה לאחר 60 ימי החסד מהווה זמן סביר ולכן לא מצדיקה פיצויים – היא קביעה שניתנה למעלה מן הצורך.


בפסק דינה מצאה לנכון כבוד השופטת רונית אופיר לפרט כי התובע, בהתנהגותו ובמעשיו שלו, הוא שתרם לאיחור במסירת הדירה.


ייתכן כי התובע במקרה זה הסתמך על פסיקות קודמות של בתי המשפט בהן הייתה נטייה לאמץ את העמדה לפיה ענף הבנייה הוחרג מהמגבלות שהוטלו בגין וירוס הקורונה, כך שלכאורה לקבלנים ולחברות הבנייה לא היו עילות לאיחורים במסירת הדירות לרוכשים.

פסיקה אחרונה זו משנה את פני הדברים.


מטרת המאמר היא לחלוק מידע והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי.

ליצירת קשר: עו”ד אורנה שמש-גולדמן 054-2103152


4 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page